Donnerstag, 7. Februar 2013

10 Things in 2012

Today it's Thursday and that means another challenge is up @ Color Me Scrappy. You have until February 21 to submit your take. I've tried my hand for a journaling-only layout this time around.


I made a list of 10 things I did in 2012 that were new to me. This was an awesome year workwise and in terms of learning and acquiring skills. And very intense, too. The triangles are embossed from the Studio Calico Summer School Stamp Set. The stamp had 7 little triangles so I re-inked 3 of the triangles and had 10 little pointers to build my list. I sewed some lines with my sewing machine and wrote on them. To give it a playful look, I used different alphabets I had that could coordinate.

This Layout makes #6 in my "50 layouts" challenge. Thanks for looking!


Heute, wie jeden zweiten Donnerstag, mit einer neuen Challenge von Color me Scrappy. Ihr habt Zeit bis zum 21. Februar um daran teilzunehmen.

Diesmal habe ich mich an ein Journaling - LO versucht. Journaling ist ja nicht gerade mein Steckenpferd, aber ich schreibe mit wachsender Freude auf meinen Layouts. Hier: eine Liste mit 10 Dingen, die im letzten Jahr neu für mich waren. Das war ein sehr gutes Jahr, was Arbeit, Ausbildung angeht, und sehr intensiv auch. Die kleinen Dreiecke sind vom Studio Calico Summer Stamp School Set. Der Stempel an sich hatte 7 Dreiecke am Stück, ich hab noch 3 dazu neu mit Versamark gestempelt und embosst. Dann noch Linien mit der Nähmaschine genäht und drauf geschrieben. Um das Ganze aufzulockern, hab ich verschiedene Alphas genommen, die koordinieren konnten.

Und somit sind wir bei Layout Nr. 6 in meiner "50 layouts" Challenge. Danke fürs Vorbeischauen!

Materials: Cardstock Bazzill Kraft // Pattern Paper Basic Grey Lauderdale Sound Wave // Washi Tape from the Studio Calico November 2012 Kit "Sock Hop" + some more Washi // Studio Calico Summer Stamp School Stamp Set // Versamark Ink // Zing Embossing Powder Cricket // Thickers AC Fantastic White and Green, Wonder Kale, Studio Calico Yearbook Mistables // Basic Grey Micro Mono Stickers // Mister Huey's Clover // Brads Basic Grey 2010, Basic Grey Lauderdale // Badge by badgesfolie // Sewing machine // Scrapbook Adhesives // Pen Tsukineko Tuxedo Black

1 Kommentar: